Організація харчування учнів загальноосвітніх шкіл
Основи здоров’я людини закладаються з дитинства. Здоров’я дітей і підлітків постійно продовжує погіршуватися не тільки через екологію, але в основному через фактори, пов'язані з харчуванням. Проблема правильної організації харчування школярів має не тільки медичне, а й велике соціальне значення, тому що є визначальним чинником усього наступного розвитку людини.
Сучасне навчання у школі потребує високого розумового та фізичного навантаження й супроводжується значними енерговитратами. Раціональне харчування дітей є необхідною умовою забезпечення їхнього здоров’я, стійкого імунітету, впливає на їхню працездатність і успішність. Достатня кількість поживних речовин і правильна культура споживання їжі не лише вберігають дитину від численних хворіб, а й роблять її бадьорішою і уважнішою.
Раціональне харчування учнів будується на дотриманні трьох основних принципів:
- забезпечення відповідності енергетичної цінності раціону харчування енергозатратам організму;
- задоволення фізіологічних потреб організму у визначеній кількості енергії і співвідношенні у харчових речовинах;
- дотримання оптимального режиму харчування, тобто фізіологічно обґрунтованого розподілу кількості споживаної їжі протягом дня.
Їжа у школі має бути не тільки корисною, але й смачною і різноманітною. Тому в Україні розгорнуто реформу шкільного харчування. Новацій має зазнати не тільки склад шкільного меню та рецептури приготування, але й форми організації харчування, рекомендації до обладнання харчоблоків та роботи з постачальниками, а також підходи у формуванні культури здорового харчування у школярів, як наскрізної компетенції Нової української школи.